Little Paris
Hello! Wallo!

Assalamualaikum! Hi I'm Rafpuh Yui. Welcome to Blog. I had write some story here . Sorry if you don't like it


Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

No Harsh words allowed here.
Thanks visit this blog.


Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   


Cinta Yang Unik -Part 2


5 Tahun berlalu .........

Iris Firyal Salsabila merenung jauh ke dada langit . Fikirannya menerawang ke arah zaman persekolahannya . Dia kemudian tertawa sendiri . Memikirkan bagaimana dia dan Ashraf selalu bergaduh . Tiba-tiba rasa satu tepukan di belakangnya . Iris terdorong kedepan .


   Muka Iris sudah merah . Eeeeee ni yang aku tak suka . Potong line lah dia ni ! Rasa nak belasah dia sekarang jugak . Takpe , nasib baik dia kawan merangkap bestfriend forever ever aku . Eh ? Bukan dua dua tu sama ke Iris . Haishh , biarlah ! Sempat lagi Iris bermonolog dalam hati .


   Izzati Danisyah sudah tersengih-sengih mempamerkan barisan giginya yang tersusun elok . Dia tahu dia salah kali ini . Sudah tahu perangai rakannya yang seorang tu kuat termenung , lagi dikacaunya . Confirm , mengamuk sakan lepas ni .


   Iris bangun dari tempat duduk . Mundar-mandir di hadapan Izzati , kemudian duduk semula . Kening Izzati sudah bercantum . Aik ? Minah ni taknak marah aku ke ? Tadi tengok muka dah merah . Buat penat je aku standby . Ishhh .


   "Iris , kenapa kau tak marah aku ? Biasa marah je kalau aku kacau ?"


   Iris memandang ke arah Izzati . Makcik ni kenapa ? Aku tak marah disuruhnya marah . Pelik gila .


   "Hmmm , aku nak sambung termenung aku yang dah terbantut tadi" dengan selambanya Iris menjawab dengan memek muka yang orang kata tak boleh go tu .


   Izzati sudah menepuk dahi . Boleh pulak kawannya yang seorang ni cakap macam itu . Eeee , rasa macam nak jotos je kepala Iris saat ini .


   "Wei , dahlah . Aku nak tidur . Melayan kau memang takkan ke mana . Esok dah nak kerja lagi . Kau jangan lupa nanti masuk rumah , kunci semua . Keselamatan diutamakan. Hahahaha " Sempat lagi Izzati membebel dalam perjalanannya menuju ke dalam rumah .


   Iris hanya mengangguk malas . Matanya pun dah rasa berat gila . Ada baiknya dia tidur . Perlahan-lahan kakinya menuju ke dalam rumah . Solat selepas itu tidur . Esok ada tugas menanti .


_bersambung_